Vad hade jag gjort utan mina små familjemedlemmar?



HEJ ALLIHOPA!! HÄR E MIN UNDERBARA SÅNGPARAKIT HUGO... HAN E HEL COOL O HÄRMAR OLIKA LÄTEN SÅ NÄR JAG VISSLAR EN TRUDDELUTT GÖR HAN LIKADANT.. ELLER NÄR MOBILLARMET GÅR LÅTER LJUDER HANS TONER HÖÖÖGT!! HEHE HAN E BARA SÅ GO OCH FIN!! HAR HAFT HAN SEDAN 2002 OCH VET FAKTISKT INTE HUR GAMMAL HAN E EFTERSOM JAG FICK HAN AV MIN KUSINS FRU HARRIET OCH HON HADE FÅTT HAN AV NÅGON KOMPIS. DOM SÄGER JU ATT SÅNG PARAKITER KAN BLI UPP TILL 30 ÅR ENLIGT VAD JAG HÖRT.. HOPPAS VERKLIGEN DET FÖR IÅFALL HAR HAN NOG MÅNGA ÅR KVAR ATT KVITTRA!!
NU MÅSTE JAG VISA HANS LILLA BUR KOMPIS OXÅ JU..            - AYLA -



AYLA E JU EN VANLIG UNDULAT FAST LITE VÄL LITEN, VET FAKTISKT INTE VARFÖR MEN HON ÄTER JU INTE SÅ MYCKET PRECIS.. HUGO IS THE BOSS - HUGO BOSS NR 1!! - BIFFIGT VÄRRE.
JAG KÖPTE AYLA 2005 TROR JAG SÅ HON BÖR VARA UNG 3 ÅR NU. HON VAR BARA EN LITEN FÅGELUNGE NÄR JAG TOG HEM HENNE FRÅN STOBY DJURAFFÄR. LITEN BLYG DAM SOM GÅR FÖRSIKTIGT FRAM FÖRUTOM NÄR HON FÅR FRISPEL PÅ BOSSEN OCH HUGGER TILL HAHAHAHHAHA.. HON BRUKAR FÖRSÖKA BITA HONOM I FÖTTERNA O DET E JU INTE SÅ SNÄLLT. SÄTTER MAN PÅ VATTENKRANEN SÅ BÖRJAR HON KVITTRA HÖGT SOM ATTAN. ANNARS SITTER HON MESTADELS O GUNGAR LOSS I BUREN O GÖR INTE SÅ MYCKET VÄSEN AV SEJ. SÖTISEN :)
HÄR HAR VI SIST MEN INTE MINST:           - LUDDE -



ÅHHH DETTA ÄR MITT HJÄRTA!!  HAN E SÅÅ KELIG O TAM.. SPRINGER MARATON LOPP ME MEJ RUNT SOFFBORDET O LEKER FÖR FULLT!! HAR JU VISAT HONOM HÄR PÅ BLOGGEN INNAN MEN VAR BARA TVUNGEN ATT SÄTTA IN DENNA UNDERBARA BILDEN... BRUKAR SÄGA ATT HAN E NOG MER SOM EN KATT!! GÅR JU I KATTLÅDA O ALLT.. SPRINGER LÖS HELA DAGEN OCH HAR DESSUTOM LÄRT SEJ ATT PUSSAS OCH DET ÄR JU BARA SÅÅÅ SÖTT!! PUSSAR EN ANTINGEN PÅ PANNAN ELLER PÅ NÄSAN.
U ROCK LUDDE!!!

Nu till något annat... idag ska jag bli upphämtad av Sanne o Jeffi som har köpt en ny bil! Jättekul för dom o det gör ju hela deras situation lättare. Så nu idag tänkte vi åka till förmedlingen i Tyringe o kolla lite. Finns liksom inte så mycket att göra på söndagar snackade om att ut o promenera innan men jag pallar helt ärligt inte. Jeffi skulle kanske skaffa en blogg och eftersom jag själv hade problem med att komma igång me bloggandet o tyckte det var svårt så tänkte jag att jag kunde hjälpa henne med det senare idag. Det e verkligen en bra dagbok och man får ut sina känslor o tankar.. jag är fortfarande lite kärlekssjuk förretsen och har inte mått prima den sista tiden... vart e KÄRLEKEN......
Ska ändra mitt liv till det bättre nu o jag vägrar att acceptera att ta skit från män... nu e det SJÄLVSTÄNDIGHET som gäller och jag ska ägna tiden åt vettiga saker när jag flyttat in till staden. Ska tex börja träna hemma och ha lite aerobics för mej själv.. ut o gå mycket med Sanne o Jeffi... bjuda dom på goda middagar o givetvis mamma o pappa oxå... hälsa på hos sanne o Jeffi oftare o ha myskvällar me film o roliga sysselsättningar... och hälsa på Åsa oxå.. gå på stan o fika minst en gång i veckan... börja spå folk i hemmet... meditera med New age musik och rökelser... ägna mej åt mina små kompisar djuren... träffa Maria oftare... ta weekend resor me Sanne... ut o hitta på något me mina föräldrar.. ta varma härliga bad och börja gå på massage...
HMM, hoppas att jag kommer att göra allt detta nu då... och dessutom blir det antagligen att gå ut o festa lite då och då men INTE föör ofta för det klarar jag inte.. får noll energi dagen efter och det håller oftast i sej i 2 -3 dagar.. blir såå fyllesjuk och kass... ångesten kommer krypandes o man mår inte alls bra efteråt.. man e så mycket starkare psykiskt när man inte har festat på ett tag o energi balansen är på topp!!
Såå ja då har jag nog skrivit klart för idag.. ska hoppa in i duschen nu o sen iväg en sväng o det piggar alltid upp. Garnisonen är helt ärligt skit trist o jag blir rastlös av att vara här ute i skogen..
MOVING ON... :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Vicke..roligt att läsa om dina tankar osv. Fina bilder på djuren o verkligen superkul att läsa om dem!!!:) Låter som bra planer du har, du får jättegärna hälsa på här :) kram

2008-11-16 @ 23:37:04
Postat av: Anonym

Det gör jag gärna allt kommer att bli så mycket roligare när jag flyttat till stan o man kan umgås mera!! din bloggis e alltid rolig att läsa!! uppdatera ofta åsa!! stor kramiz!!!

2008-11-17 @ 12:06:29
Postat av: Åsa

Ja du får också uppdatera ofta =) ja tycker absolut du ska prova afrikansk dans, det e så hiiimla roligt!!!!men nu e ja öm i hela kroppen.. haha partyweekenden för ca 2 år sen var skitkul, men vet ej om ja hade klarat att göra om de..haha! vi flyttade verkligen in allihopa hos dig den helgen!men vi får ta o ha en välkomstfest för dig in till stan :) kram

2008-11-17 @ 12:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0