Livet på landet!!

Hallå allihopa!!
Nu har jag äntligen kommit tillbaks efter att ha haft ett blogg uppehåll på si sådär en månad. Ibland pallar man bara inte att skriva och speciellt om det inte hänt så mycket skojigt på sistone.
Nu e det äntligen vår och solen har strålat i flera dagar, men detta e första dagen det e lite mulet. Så här sitter jag i min lya och försöker tänka ut hur jag ska skriva bloggen här:)
Sanne o Jeffi ska ju flytta till ett hus ute på landet till sommaren, det e såå härligt där och dom kommer säkert att trivas bra. Han som äger det ska renovera huset utvändigt först och måla om alltihopa typ så det kommer att bli såååå fint!
Det e jätte mysigt där inne och allt e redan fixat o klart där. Sen ska vi ju inte snacka om marken runt omkring.. öppna fält o ängar överallt... sååå öppet men med skog runt omkring. Måste va underbart att bo så iallfall på våren o sommaren. Går ju inte att jämföra me lägenhet precis...
Vi kan kalla stället för... LILLA HUSET PÅ PRÄRIEN!! Har tyvärr ingen bild på det men det kommer senare..


Igår åkte jag, Sanne o Jeffi dit för Sanne skulle måla lite och då passade jag o Jeffi på att tvätta av utomhusmöblerna.. sen satt vi i solen o gottade oss o jag råkade tom bränna mej lite grann, därefterkom jag på en ide' att jag o Jeffi skulle gå på upptäcksfärd så det gjorde vi o var inne i de gamla bodarna o stallet. Fanns en massa gammal bråte från förr där inne.. Hittade en träsko ( toffel) från flera hundra år tebax... har säkert tillhört gubben som bodde där innan.. eller hans föräldrar för det e en gammal gård och var den gamla farbroderns föräldrahem. En Sån orginell sko som man skulle målat fin o hängt upp på väggen.. för att hedra gubbens minne iaf!! Nog om den skon..
Mamma o pappa kom o hälsade på därute senare.. det var kul:) O dom hade sin hund Macke med sej o han sprang lös på ängen o hade det härligt.
Vi åkte hem sen och jag var ganska sliten efter att ha vatt på en kurs tidigt på morgonen.. tog det lugnt ett tag o sen hällde jag upp ett glas vin o ringde jag en gammal polare från förr som jag börjat få kontakt me igen och det var skit skoj att prata lite med han. Tommy Mellberg heter han jaa... trevlig kille faktiskt!
Hade inte planerat något kul alls på kvällen så jag gick hem till Sanne o jeffi.. som ni märker i bloggen så e det nästan de enda jag umgås med nuförtiden och givetvis Johan som jag delat det mesta med i 10 år fastän vi haft våra uppbrott... bättre ett par äkta vänner en en bunte falska skitstövlar.. eller?? Heheh nerrå så illa e det inte! Har givetvis kvar massa polare från förr oxå och får ju inte glömma min kära vän Maria!! Hon e bra hon:)
Jag jobbar ju ensam som personlig assistent och dom har väldigt stor omsättning vad gäller personal.. så det kommer nya väldigt ofta o där finns inga som jag umgås med direkt..
Jag e såå sugen på äventyr.. bara sätta mej på tåget o åka iväg nånstans... E det nån som har förslag på vart?? Tror jag har en plan men den ska jag inte avslöja än... berättar efteråt isåfall... blir en lång resa ivarjefall med 2 stopp!
KRAM PÅ ER O GLÖM INTE ATT KOMMENTERA!!!:)

ÅHH JAG HAR FÖRRESTEN GLÖMT JEFFIS UTMANING - DEN MÅSTE JU BARA GÖRAS ALLTSÅ OCH VARJE SVAR MÅSTE BÖRJA PÅ "V" SOM I VERONICA.. HEHE!!

1. VAD HETER DU: VERONICA
2. DITT INTRESSE: VATTENSPORTER
3. GRÖNSAK: VITLÖK
4. FRUKT: VINDRUVA
5. FISK: VITLING
6. TV-SERIE: VEM VILL BLI MILJONÄR?
7. TV- KANAL:
8. FÅGEL: VADARE
9. BLOMMA: VIVA
10. SAK I TRÄDGÅRDEN: VINTEREK
11. ORD PÅ SAK I FRYSEN: VETEBRÖD
12. ORD PÅ 3 BOKSTÄVER: VEM
13. NAMN PÅ STAD/LAND: VARBERG
14. NAMN PÅ AFFÄR: VERO MODA
15. NAMN PÅ BOK:
16. NAMN PÅ KlÄDMÄRKE:
17. NAMN PÅ KAKA/ GODIS:
18. SPORT: VOLTIGE
19. NAMN PÅ SAK I KÖKET: VAS
20. SKÅDESPELARE: VIN DIESEL
21. DANS: VALS


Kommentarer
Postat av: Åsa

va kul med ett nytt blogginlägg!det var på tiden=)

2009-04-05 @ 16:03:33
Postat av: Jeffi

Vad kul att du har börjat skriva igen.Kaka/ godis kunde du ju. Vi pratade ju om det! Vi ses senare. kramar

2009-04-06 @ 11:17:30
URL: http://petlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0